V 70. rokoch 20. storočia málokto vedel, čo je kivi (kiwi). V 80. rokoch sa šťavnaté exotické plody sporadicky objavovali na jedálnych lístkoch labužníkov a v súčastnosti patrí k najobľúbenejším celoročne prístupným druhom ovocia. Zvonka nevyzerá mimoriadne príťažlivo, ale vnútri sa skrýva ozajstný skvost. Botanický názov aktinídia čínska prezrádza, že táto liana pochádza z Číny. Kivi dnes pestujú na Novom Zélande, v Austrálii, Kalifornii, v Chile, Izraeli a v južnej Európe. Kivi prestalo byť sezónnym ovocím a dostaneme ho po celý rok. Kivi býva oveľa menej chemicky ošetrované ako iné druhy ovocia.

Kivi je mimoriadne bohaté na vitamín C - jeden gram ovocia obsahuje takmer jeden miligram vitamínu. Jedno kivi denne teda môže pokryť dennú spotrebu vitamínu C. Vitamín C je ustavične prítomný pri metabolických procesoch vo všetkých bunkách, je nevyhnutný pre prirodzenú obranyschopnosť organizmu, zabezpečuje zdravé väzivové tkanivo, spevňuje žily a tepny, stimuluje produkciu hormónov a priaznivé duševné rozpoloženie, podporuje zrak, pomáha zvládať stres a zvyšuje schopnosť sústredenia. V zelenom farbive kivi je veľa horčíka, ktorý v kombinácii s vitamínom C podnecuje dynamické procesy v organizme. Horčík podporuje účinnosť nervových regulácií a zabezpečuje optimálnu funkciu srdca. Okrem toho je horčík potrebný pre aktivizáciu takzvaných proteínov G, ktoré prenášajú do buniek hormonálne signály a riadia latkovú premenu. Táto funkcia je veľmi dôležitá pri strese.

V studenom a vlhkom období od septembra do apríla môže byť kivi naším najlepším spojencom v boji s prechladnutím, kašľom, nádchou a chrípkovými infekciami. Kivi s vysokým obsahom vitamínu C posilňuje slabé väzivové tkanivo. Ak mávate často vytknutý členok alebo natiahnuté šľachy, potrebujete spevniť väzivo a pri tom nám môže pomôcť pravidelná konzumácia kivi. Každé kivi by sme mali ohmatať a primäkké nekupovať. Naopak, pritvrdé plody sú nezrelé - majú málo šťavy a nie sú dosť sladké. Najlepšie sú teda stredne tvrdé plody.