Táto pomerne mohutná hlúbová zelenina má veľmi jemnú a charakteristickú chuť. Kapusta koreňmi a hlúbom, siahajúcimi hlboko do zeme, nasáva z pôdy minerálne látky, bielkoviny a iné biologicky aktívne látky. Biela kapusta je doma všade tam, kde nie je príliš horúco a poriadne tam prší. Dobre sa teda cíti aj u nás, na poliach i v záhradkách, no pestujú ju aj v skleníkoch.

Vďaka vysokému obsahu vody a vlákniny biela kapusta rýchlo zasýti, no nedodáva organizmu priveľa energie. Sto gramov kapusty poskytuje asi 92 kilojoulov, môžu ju teda bez obáv jesť aj tí, čo chcú schudnúť, ale nechcú hladovať. Okrem vitamínu B12 obsahuje kapusta v optimálnom pomere všetky vitamíny skupiny B, a preto je ideálnou prílohou k sacharidom, akými sú zemiaky či ryža. Takéto zloženie stravy na rozdiel od cestovín z bielej múky a sladkostí zabezpečuje niekoľkohodinový prísun glukózy do krvi a do buniek. Práve tie časti organizmu, ktoré glukózy využívajú prednostne (nervový systém), reagujú na konzumáciu bielej kapusty veľmi pozitívne. Nervy sa upokoja, výkonnosť mozgu sa zvýši a úzkosť spolu s nervozitou zmizne.

Prečo majú bunky rady kapustu? Pre zinok! Vysoký obsah stolového prvku zinku v kapuste zabezpečuje, že jadrá našich buniek môžu bez prestania plniť svoju funkciu. V kapuste sú aj látky, ktoré prispievajú k prevencii vzniku rakoviny. Pravidelná konzumácia potláča rast predrakovinových polypov v hrubom čreve. Navyše u žien kapusta urýchľuje metabolizmus estrogénu, čím prispieva k ochrane pred nádormi prsníka a vaječníkov.